Saturday, July 30, 2011

lawak Ajoi

Ajoi jual Mercun
Macam biasa, untuk cari duit raya lebih Ajoi selalu bisnes kecil-kecilan.
Malangnya Ajoi tertangkap oleh kastam di sempadan semasa hendak menyeludup mercun masuk ke Malaysia.
Pegawai Kastam: “Apa yang kau bawa ni?”
Ajoi : “Errr… makanan ayam” (macam biasa dengan selamba)
Maka dibukalah barang-barang tersebut dan dia temuilah sejumlah mercun dalam beg Ajoi.
Kastam :“ini yang awak kata makanan ayam..?”
Ajoi : “Betul encik…! saya suka memberi makan ayam saya dengan barang-barang ini, nanti kalau ayam saya tidak mahu memakannya barulah saya ambil.”


Ajoi, Sumardi Dan Harimau
Ajoi dan Sumardi masuk ke hutan untuk memancing. Malangnya pada tengah hari tu. diaorang berjumpa dengan seekor harimau.
Sumardi : “rilek-rilek Joi….Berdasarkan buku yang aku baca, kalau kita tidak bergerak, harimau tu tak akan mengganggu dan segera meninggalkan tempat ini.”
Ajoi menjawab: “Adakah singa itu juga membaca buku yang ko baca?”


Ajoi Pakar Rumahtangga
Sumardi minta nasihat Ajoi yang lebih pengalaman kerana dia nak berkahwin lepas raya ni.
“Pada tahun pertama pernikahan, suami berbicara dan isteri yang mendengarnya.
Pada tahun kedua, isteri berbicara dan suami yang mendengarkan.
Pada tahun ketiga, keduanya berbicara, dan jiran yang mendengarkannya”

No comments:

Post a Comment